Wednesday 16 May 2012

Latihan Kegel Alternatif atau Kaedah Untuk Mengawal Ejakulasi Awal

Latihan Kegel, dinamakan atau diambil sempena nama Dr Arnold Kegel pengasas kaedah ini , dicipta untuk meningkatkan atau menguatkkan otot dengan menguatkan otot pubococcygeus(juga dikenali sebagai otot PC otot tahan kencing) di peringkat atau daerah pinggul.Latihan-latihan pada awalnya dirancang atau diamalkan untuk wanita , terutama selama berada dalam kehamilan dan selepas kelahiran anak. Namun, mereka sekarang ianya diakui sebagai salahsatu cara yang sangat berkesan untuk membantu lelaki mencapai,mengawal ereksi yang mantap dan mendapatkan kawalan yang lebih terkawal atau mengawal ejakulasi anda.

Otot-otot panggul anda menyokong uretra, rektum dan pundi kencing, tetapi ianya juga terlibat dalam proses ejakulasi. Kontraksi atau tindakbalas dari otot PC memaksa berlaku ejakulasi atau air mani keluar dari kelenjar prostat anda.Dengan melatih otot ini, anda boleh mengawal waktu klimaks anda. Jika anda menderita ejakulasi awal,latihan ini akan membantu menyembuhkan masalah tersebut.Bahkan jika anda tidak, mempunyai kawalan menyeluruh untuk mengawal ejakulasi anda,ianya akan memberikan kebaikan kepada anda dan pasangan anda dalam kehidupan seks yang jauh lebih memuaskan dan menyeronokkan.

Manfaat Latihan Kegel

    * Lebih panjang dan lebih keras tegang,mantap

    * Kuat otot-otot pinggul atau punggung

    * Meningkatkan aliran darah ke zakar, sehingga meningkatkan ghairah

    * Seks lebih menyeronokan, lebih tahan lama

Bagaimana Saya Lakukan Latihan Kegel?

Hal pertama yang harus dilakukan adalah mencari otot PC anda. Setiap kali anda pergi ke bilik mandi untuk kencing, tahan dan lepas aliran KENCING anda beberapa kali. Otot yang anda gunakan untuk melakukan tahan dan lepas ini ialah otot PC(BUANG AIR)anda.Sekarang anda siap untuk mulai. Seperti semua rejim sukan, mula secara berperingkat dan membina - melakukan terlalu banyak terlalu cepat dan anda akan mendapatkan keletihan otot dan rasa sakit.(1,2,3........10......beransur-ansur)

Untuk melakukan latihan kegel singkat, tahan otot PC untuk 1 saat, kemudian berehat secara total selama 1
saat. Lakukan ini 5 kali, kemudian berehat otot selama 10 saat. Ulangi turun rutin 3 atau 4 kali.Untuk melakukan latihan kegel panjang, tahan otot hingga 10 saat, lalu kendurkan selama 10 saat. Hal ini sangat penting bahawa anda mempertahankan keadaan santai untuk 10 saat penuh.Ulangi sampai 15 kali.Ini benar-benar sangat sederhana !
  •  Anda hanya perlu melakukan ini sekali atau dua kali setiap hari. 
  • Untukmemulakannya, anda mungkin tidak akan mampu menahan otot PC untuk lebih lama dari beberapa saat, tapijangan biarkan hal ini membuat anda pergi. Kemampuan anda untuk memegang otot akan meningkat dari masa ke masa, dan dengan itu keupayaan anda untuk mengawalejakulasi anda.

Latihan Jilq adalah pelengkap sempurna untuk latihan Kegel. Menjadi mampu bertahan lebih lama di tempat
tidur, dan memiliki, lebih besar zakar kuat - apa lagi yang boleh para wanita idamkan, menyeronokan seperti yang anda dambakan selama ini?
Enhanced by Zemanta

2 comments

terjumpa info ni, juga pasal ejakulasi awal… sharing is caring :) - Ejakulasi Dini Resahkan Lelaki


EmoticonEmoticon

Artikel Pilihan

Blog Archive

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my