Thursday 22 November 2012

. Cara Verifikasi Paypal dengan Bank Lokal - Maybank

Image representing PayPal as depicted in Crunc...
Image via CrunchBase



Mesti semua orang selalu bertanyakan hal ini. Dulunya Maybank debit card ni tak boleh dihubungkan dengan akaun paypal sebab ianya tidak debenarkan oleh Maybank. Tapi syukurlah sekarang Maybank telah membenarkan pengguna Maybank debit card menghubungkan kad debit dengan akaun paypal.
Ok dah cukup melalut tu. Dayat nak bagi 6 langkah mudah ni ok.
  • Langkah pertama : Login ke akaun Maybank2u. Lihat ke bahagian Utilities dan klik di bahagianMaybankcard Secure Online Shopping Registration .
  • Langkah Kedua : Pilih kad yang anda ingin gunakan (kalau ada 1 kad je dia akan pilih sendiri secara default). Kemudian Isikan maklumat yang diperlukan dalam borang ini.
  • Langkah Ketiga : Login ke akaun paypal. Dibawah tab My Account klik Profile dan Add/Edit Credit or Debit card. Kemudian isikan maklumat mengenai Maybank Debit card. Pastikan alamat tepat dengan billing address anda.
  • Langkah keempat : Kemudian anda akan menerima email pengesahan dari paypal menyatakan anda telah berjaya menghubungkan Debit kad anda dengan akaun paypal. Sekarang anda hanya perlu menunggu kod pengesahan sahaja.
  • Langkah kelima : ( Tunggu dalam 24 jam sebelum melakukan langkah kelima ini ). Login ke Maybank2udan klik pada Accounts & Banking kemudian klik pada Account Number untuk detail account anda. Kemudian klik pada Debit Card History. Anda sepatutnya dapat melihat 4 digit nombor sebelum perkataan PAYPAL ( contoh : PREAUTH SALE 9999PAYPAL -*EXPUSE DATE 09/11/09). Jadi paypal code bagi contoh tersebut ialah 9999.
  • Langkah Keenam : Login ke akaun paypal. Klik pada Profile kemudian pada Add/Edit Credit or Debit card. Klik pada Enter paypal code
SIAP!!
Sekarang anda telah berjaya menghubungkan Maybank Debit Card anda dengan akaun paypal. Anda akan dapat refund yang ditolak ke akaun paypal.
Enhanced by Zemanta

3 comments

skrg dh xde link "Maybankcard Secure Online Shopping Registration".. now cmana pula?
Dh click get code di PayPal.

Dah kena charge, patutnya pdt code mcm ni.. "PREAUTH SALE 9999PAYPAL -*EXPUSE DATE 09/11/09)"
instead sy dpt "DEBIT SALE" shj. xde code. cmana tu?

masih bolih digunaka -saya masih menggunakannya

cuba guna bank RHB

http://bit.ly/cdauidiofree


EmoticonEmoticon

Artikel Pilihan

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my