Thursday 15 March 2012

Apakah Langkah Yang Wajar Dilakukan Untuk Merawat Menopaus Lelaki


Andropos adalah lebih kurang sama maksudnya dengan menopaus yang pada masa yang sama disebut sebagai "menopaus lelaki." Ia adalah suatu perubahan hormon di mana paras testosteron seorang lelaki telah berkurangan. Ia biasanya dialami oleh lelaki yang mencapai tahap dewasa separuh abad, yang mungkin bermula seawal 35 atau selewat-lewatnya 65. Apabila tahap pengeluaran testosteron  seorang lelaki menurun, ia akan membawa perubahan ketara kepada kehidupan seorang lelaki. Bergantung kepada bagaimana individu lelaki itu akan bertindak  kepada hal keadaan, ia mungkin menjadi satu kelebihan atau kelemahan .

Terdapat satu fakta walaupun yang tidak dapat dinafikan - gejala gangguan emosi. Bagi anda boleh berjaya melalui "peringkat andropos," anda sepatutnya tahu bagaimana cara untuk merawat keadaan tersebut. 

Perubahan gaya hidup.
Makanan yang anda makan, bolih mempegaruhi  kesihatan anda, aktiviti-aktiviti sosial yang anda lakukan dan bagaimana anda pada dasarnya menjalani kehidupan anda adalah faktor penting yang boleh menyumbang kepada cara  anda menghadapi keadaan menopaus lelaki.
Oleh itu, kajian menunjukkan untuk anda memerangi tanda-tanda andropos, anda perlu mewujudkan gaya hidup sihat. Dengan berbuat demikian, anda boleh mengurangkan tanda-tanda gejala-gejala menopaus lelaki. Dengan memilih makanan yang anda makan, anda  mungkin mengelakkan kelesuan emosi. Makanan yang mengandungi kafein yang terlalu banyak boleh meningkatkan perasaan gementar kepada saraf dan ia adalah salah satu gejala yang anda perlu hindari.
Senaman yang kerap juga perlu diambil kira kerana pada peringkat andropos pertambahan berat badan secara tiba-tiba akan berlaku. Selain itu, kajian menunjukkan bahawa senaman membantu seseorang individu mencapai emosi yang lebih stabil.
Anda perlu memilih aktiviti-aktiviti riadah anda kerana ia boleh menjadi faktor untuk meningkatkan gejala-gejala menopaus lelaki.

Rawatan Herba
Untuk mewujudkan gaya hidup yang sihat, anda perlu cuba mengamalkan herba sebagai satu bentuk rawatan alternatif menopaus lelaki. Terdapat kajian klinikal yang dijalankan di Eropah yang mengesahkan kejayaan rawatan andropos dengan penggunaan herba.
Herba yang bolih membantu seperti saw palmetto, avena sativa, Eurycoma longifolia dan Tribulus Terrestri 


 Rawatan Perubatan
Rawatan perubatan kecil termasuk pengambilan kapsul dan penyedutan lozenges yang biasa rawatan lisan untuk menstabilkan paras testosteron. Anda mempunyai pilihan untuk mendapatkan suntikan testosteron testimoni  pengguna mendapati ianya berkesan. Satu lagi kaedah yang digunakan untuk merawat kadar testosteron adalah melalui penggunaan tompok transdermal yang diletakkan pada kulit. Tambahan pula, gel testosteron asli boleh juga digunakan. Sesetengah individu yang telah menggunakan gel mengesahkan keberkesanannya.
Terdapat rawatan perubatan yang sesuai untuk mencapai jumlah purata paras testosteron. Terapi penggantian testosteron adalah satu rawatan alternatif untuk memerangi ujian darah di mana andropos sedang dijalankan untuk menentukan jumlah testosteron yang diperlukan untuk ia kembali normal.


Jenis rawatan yang anda akan mengikuti bergantung kepada kehendak peribadi anda dan bagaimana tanggungjawab anda dalam memilih rawatan yang sesuai. Walau bagaimanapun, adalah lebih baik untuk membincangkan  pilihan rawatan anda dengan doktor anda kerana mempunyai terlalu banyak paras testosteron adalah tidak sihat.


Jika anda ingin mengatasi masalah menopaus lelaki, anda perlu mulakan dengan diri sendiri. Akui bahawa anda mempunyai dan melakukan apa yang harus dilakukan untuk terus hidup kehidupan yang normal dan hidup bahagia anda sekali mempunyai.


EmoticonEmoticon

Artikel Pilihan

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my