Sunday 9 February 2014

Anwar gesa henti ulas isu PKNS, elak manipulasi media BN

KUALA LUMPUR: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menggesa semua pihak berhenti memperbesarkan isu penamatan kontrak kakitangan PKNS Holdings Sdn Bhd (PHSB) bagi mengelak manipulasi oleh media BN secara berterusan.

Anwar berkata, semua pihak tidak perlu memanjangkan isu itu kepada media dengan pandangan masing-masing kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan.
"Tidak benar mengatakan saya tidak buat apa-apa mengenai pertelagahan antara Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Azmin Ali. saya sudah nasihati, tidak perlu perbesarkan lagi perkara ini,”
"Saya minta dihentikan, Khalid masih lagi Menteri Besar," kata beliau.

Nafi mula kempen

Dalam pada itu, Ketua Pembangkang itu juga menafikan telah memulakan kempen sebagai calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang.

Mengulas kehadirannya dalam beberapa program di Kajang sebelum ini Anwar berkata, ia sekadar kunjungan bertemu rakyat termasuk menghadiri Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 2014 anjuran Persekutuan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekoah Cina (Dong Zong), semalam..

“Apa yang kempen? Saya setiap tahun datang ke sini (Kajang) begitu juga majlis yang dianjurkan Dong Zong,” katanya.

Sebelum ini beberapa pihak telah membuat laporan polis terhadap Anwar yang didakwa melanggar peraturan pilihan raya kerana telah berkempen sebelum masa kempen yang ditetapkan.-----HD


EmoticonEmoticon

Artikel Pilihan

Blog Archive

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my