Sunday 9 February 2014

Turunkan tol, konsesi telah banyak punggah duit rakyat

KUALA LUMPUR: Elok rakyat bersuara lantang terhadap pemegang konsesi supaya bersama-sama berkorban untuk meringankan beban rakyat dengan tidak menaikan kadar tol.

Di samping itu, kata Aspan Alias, pihak konsesi tidak menuntut pampasan daripada kerajaan, kerana pampasan yang dibayar oleh kerajaan itu juga adalah wang rakyat.

Menurutnya lagi, pemegang konsesi telah memunggah wang rakyat sebegitu banyak, maka dalam negara menghadapi kekurangan wang ini adalah wajar jika pemegang konsessi lebuhraya menunjukkan rasa terima kasih kepada rakyat yang telah membuatkan mereka menerima keuntungan berlipat kali ganda sejak dari dulu lagi.

“Di sinilah letaknya nilai kepimpinan kerajaan dan jika mereka mendapat penghormatan yang sebenarnya, pemegang konsesi sepatutnya tidak teragak-agak untuk memberikan sumbangan dengan menurunkan atau setidak-tidaknya mengekalkan kadar tol itu setelah meraih berbillion-billion ringgit keuntungan selama ini,” tulis Aspan di dalam blognya, semalam.

Dalam masa yang sama, ujarnya elok pimpinan negara menunjukkan sifat berkorban dengan tidak membelanjakan wang rakyat untuk berglamor tidak tentu arah seperti yang dilihat sekarang.

“Elok tanam sedikit rasa malu dalam diri masing-masing. Rakyat sentiasa memerhati dari jauh dan dekat sikap mereka setiap waktu dan masa,” tulisnya lagi. ----HD


EmoticonEmoticon

Artikel Pilihan

Blog Archive

Total Pageviews

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogged.my